Tuesday 26 April 2011

Doa Jatuh Cinta.



Alhamdulillah syukur di atas segala nikmatNya yang sangat luas..so long time tak update my personal blog ni.Macam2 dugaan yg menimpa diri ini kebelakangan ni.Syukur Allah masih mengasihani dan menyayangi saya.

Jatuh hati terhadap manusia.Fitrah manusia yg ingin mencintai dan dicintai.tetapi harusla diingat,Cinta yang dibina berlandaskan iman dan syariat Allah itulah yg sentiasa di berkati Allah.tanyala hati jika kita sudah betul2 bersedia..sedia untuk menyelami hati manusia lain,saling berlainan pendapat.dan yang penting adakah cinta kita sudah cukup untuk Pencipta kita?

Semoga Doa di bawah ini boleh menjadi panduan dan amalan kita untuk sentiasa mendapat keberkatan dalam mencari cinta sejati..InsyaAllah..


"Ya Allahu Rabbi,
Sekiranya aku jatuh cinta
Jangan biarkan cinta untuk-Mu berkurang
Hingga membuatku lalai terhadapMu

Ya Allah
Jika aku jatuh cinta
Penuhilah hatiku dengan bilangan cinta-Mu yang tak terbatas
Biar rasaku pada-Mu tetap utuh

Ya Allah
Jika aku jatuh cinta
Pilihkan untukku seseorang yang hatinya penuh dengan cintaMu
Ketika suatu saat nanti aku jatuh cinta
Berkatilah kami
Dekatkanla kami dengan cinta-Mu

Amin Ya Rabbal Alamin."



0 ulasan:

Post a Comment

Please share your comment please..:)